הרשאות משתמשים

בסרטון זה נלמד כיצד ניתן להגדיר הרשאות משתמשים בתוכנה

 

 

 

 

בפרק זה נעסוק בהרשאות המשתמשים.

 

על מנת לשנות את הגדרות ההרשאה עבור משתמש מסוים, נתחבר למערכת תחת שם המשתמש "Admin". למנהל התוכנה וההרשאות אין קבוצות אליהן הוא משויך, וכל ההרשאות פתוחות בפניו.

על מנת להקים קבוצת הרשאות חדשה נלחץ על כפתור ה – "+" מתחת לשדה קבוצת ההרשאות שבהגדרות המשתמש. כעת נפתח בפנינו חלון ובו מקום לשם הקבוצה החדשה בה נקליד את שם הקבוצה המבוקש (לדוגמא: "הנהלה" או "מזכירות"). מתחת לשם הקבוצה נראה ארבע לשוניות המציגות היבטים שונים בתוכנה, אליהם נוכל לצרף הרשאה או להוריד הרשאה לקבוצת ההרשאות המסוימת לפי בחירה, על ידי סימון "V" במקום המתאים. כל משתמש יוכל לראות אך ורק את מרכיבי המערכת שאליהם ניתנה לו ההרשאה המתאימה.

 

בחלון ה "GUI" נמצא את הגדרות ההרשאות לממשק המשתמש השונות הממוקמות לפי המיקום שלהן בתוכנה. בצד שמאל של החלון מופיעה בפנינו רשימת החלונות המציגה את כותרות החלונות השונים במערכת.

בצד ימין מופיעה בפנינו תת-רשימה המציגה את כל מרכיבי המערכת במקום נתון כגון כפתורים, שדות, מקומות סימון ועוד. נוכל להסתיר כל רכיב על ידי סימון "V" במשבצת המתאימה.

 

בשדה "הרשאת השדות" נוכל להגדיר את הרשאות הגישה של כל משתמש לשדות מסוימים. נוכל לבחור בין הרשאה לצפיה בלבד, לבין הרשאה המאפשרת למשתמש לערוך שינויים בשדות הנבחרים.

 

בשדה "הרשאת טבלה" נוכל להגדיר אילו טבלאות מותאמות אישית יוכלו המשתמשים לראות.

 

בחלון "הפלאגינים" נגדיר הרשאות גישה למשתמשים לפלאגינים המבוקשים. (plugin הינה תוספת תוכנה המולבשת על ידי מפתח או מתכנת על התוכנה, ומאפשרת הוספה של מאפיינים נוספים לפעולת המערכת).

 

אישור ושינוי הגדרות

כעת, משסיימנו לערוך את השינויים הנדרשים נלחץ על "אישור" על מנת ליצור את קבוצת ההרשאות החדשה.

 

נוכל לשנות את ההגדרות הקיימות של קבוצת הרשאה מסוימת על ידי לחיצה על הקבוצה שנרצה לשנות בחלון ניהול המשתמשים, ולאחר מכן על צלמית מפתח הברגים הממוקמת מתחת לשדה הקבוצה.

 

על מנת לשנות את שם הקבוצה או את הרשאות הגישה למרכיבי תוכנה שונים נסמן או נבטל את סימון ה-"V" בחלוניות הבחירה הרלונטיות, בדיוק כמו ביצירת קבוצה חדשה.

 

 

הוסף תגובה